همانطور که مستحضر هستید، فایل LST شامل گزارش خروجی گمز به کاربر است. در پاره‌ای از اوقات، ممکن است شما مدلی run کنید و این ران با موفقیت به اتمام برسد ولی فایل LST به شما نمایش داده نشود.
ارور مربوطه به شکل زیر است:

Access violation at address 006E5D38 in module ‘gamside.exe’. Read of address 00000356

کاربرانی که حجم خروجیشان -که در فایل LST رایت می‌شود- بسیار بالا است با این مشکل روبه رو می‌شوند. نرم‌افزار گمز تحت ویندوز به گونه ای طراحی شده است که این قادر به نمایش این همه اطلاعات در این فایل نیست. از این رو شما دو راهکار عمده در برخورد با این امر خواهید داشت.

راهکار اول:

فایل LST به صورت دیفالت بیشتر اطلاعات مورد نیاز جهت تحلیل کد و مدل را به کاربر نشان می‌دهد. از این رو جهت جلوگیری از افزایش حجم این فایل شما بهتر است تنظیمات دیفات را دستکاری نموده و به قولی رایت اطلاعات را در این فایل آف کنید. شما می‌توانید با option های مفیدی این عمل را انجام دهید. کدهای زیر می‌توانند در کم کردن این حجم موثر باشند.

option limrow=0, limcol=0;
option solprint=off;



همچنین شما می توانید از دستورات $OFFlisting و $ONlisting هم استفاده کنید. این دو کد برای خاموش و روشن کردن رایت در lst به کار می‌‍روند و شما بنا به اهدافتان می‌توانید از آنها کمک بگیرید.
روش دیگر هم این است که دستور display را تا حد امکان کمتر کنید، خصوصاً اگر در دستورات شرطی و حلقه های تکراری مورد استفاده قرار گرفته باشد.

راهکار دوم:
راهکار دوم برای آن دسته از کاربرای که راهکار اول به دادشان نرسیده است و یا اینکه حتما برای تحلیل مدل خود نیاز به گزارش مفصل lst دارند می‌توان مفید باشد. این راهکار بسیار ساده است. اجازه دهید مدل ران شود. اشکالی ندارد lst برایتان نمایش داده نشود. اگر به دایرکتوری نگاهی بیاندازید مشاهده می کنید که فایل lst شما تولید شده و هنوز می‌توانید از آن استفاده کنید. نزم افزار notepad++ را دانلود کنید (شما هر نرم افزار تکست دیگری هم میتوانید دانلود کنید، ولی بهترین آنها همین notepad++ است. به ما اعتماد کنید و از همین استفاده کنید). پس از نصب این نرم افزار، با زدن دکمه‌ی open در این نرم افزار فایل lst خود را باز و مشاهده کنید. لطفا بازخورد این مطلب را در همین تاپیک کامنت بگذارید.

سربلند باشید.

ایمیل: Support@gamsbook.ir
شماره تماس: 3325-405–0919